Projekt bol realizovaný v dňoch 05.11.2004 až 26.11.2004 vo Švédsku.

05.11.2004 sa účastníci stáže - žiak 3. B Ondrej Hlatký a žiaci 3. A Ondrej Gavalier, Matej Puškár, Patrik Podolský, Patrik Král, Patrik Podgurný, Štefan Sakmár, Tomáš Jasečko, Peter Moskal a Ján Knižka - prepravili do Švédska, kde boli následne ubytovaní a oboznámení s miestom pobytu.
V nasledujúcich dňoch boli študenti oboznámení s pracoviskami prijímajúcej organizácie v miestach Övertornea a Hedenäset a poučení o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci, pričom následne dňa 10.11.2004 začala samotná odborná časť stáže - prax v dielňach odborného výcviku.
Prax prebiehala v pracovných dňoch 10., 11., 12., 15., 16., 17., 18., 19., 22. a 23. novembra 2004 podľa plánu, zameraného na zlepšenie odborných zručností z jednotlivých oblastí práce s drevom.
V rámci realizácie projektu účastníci navštívili severný polárny kruh, mesto Rovaniemi vo Fínsku, múzeum ARKTIKUM s expozíciami zameranými na miestnu históriu, kultúru, zvyky a pod. Opakovane navštívili pracovisko školy - prijímajúcej organizácie v Övertornea, kultúrne a historické pamiatky v mieste pobytu Hedenäset, miestne firmy zamerané na spracovanie dreva.
Dňa 26.11.2004 sa účastníci stáže prepravili domov.
Účastníci stáže zaznamenali výrazné zlepšenie odborných zručností z jednotlivých oblastí spracovania dreva. Počas stáže mali možnosť oboznámiť sa s novšími strojnotechnologickými zariadeniami, technológiami či už v materiáloch na báze dreva ako aj v dokončujúcich materiáloch - povrchovej úpravy. Študenti sa oboznámili aj s novými formami učenia, ktoré boli zamerané hlavne na praktické zvládnutie látky na základe teoretickej prípravy.

Došlo k zlepšeniu jazykových zručností, keďže študenti boli priamo počas stáže motivovaní k osvojeniu si čo najširšej odbornej terminológie, ako aj hovorovej angličtiny. Všetci študenti sa zhodli na tom, že stáž ich jednoznačne motivovala k väčšiemu záujmu o štúdium cudzích jazykov.

Keďže študenti trávili celý čas počas stáže spolu, možno povedať, že došlo k zlepšeniu ich osobnostných a hlavne sociálnych zručností, keďže museli každodenne riešiť vzniknuté problémy a ich vzájomná komunikácia bola určujúca pre priebeh ich pobytu.

Z hľadiska adaptácie konštatujeme, že študenti sa výborne adaptovali na pre nich úplne nové a doposiaľ nepoznané podmienky. Tímová práca bola dôležitá hlavne z hľadiska vykonávanej praxe a študenti si navzájom veľmi pomáhali, keďže boli motivovaní k tomu, aby výsledky ich práce obstáli v porovnaní s výsledkami práce iných študentov.

Keďže Švédsko je jednou z najprogresívnejších krajín vo vzťahu k podpore rovnakých príležitostí pre ženy a mužov, pre študentov bolo zaujímavé sledovať, v akej výraznej miere sa podieľajú ženy vo Švédsku na celkovom chode spoločnosti. Rovnako bolo pre študentov zaujímavé vidieť v praxi, do akej miery sú Švédi schopní podporovať handicapovaných občanov a inak znevýhodnených mladých ľudí.

Účastníci stáže obdržali certifikáty o ukončení praxe v súlade s obsahom projektu. Certifikáty boli vystavené dňa 26.11.2004 prijímacou organizáciou v Övertornea.

 
 
English version

The exchange project was realised with the craft instructors at the Craft Section in Hedenäset, 19 kilometres south of Övertornea. The project goal was to increase skills of students in design and furniture making with gaining new inspiration and new ideas from Sweden with focus on genuinely traditional and regional craft skills. Another project goal was to find examples that can contribute to increase of employment opportunities for craft students in the wood sector.
The course was managed by skilled teaching staff - mainly by Mr. Sören Sturk, there were implemented the latest learning methods that promote the student´s independence and commitment. The craft education was provided to enable students to meet needs for custom-built furniture and to build high quality reproduction furniture. Students got knowledge of specially adapted joinery fittings.

There was realised the main content of the placement project:
. vocational theory,
. vocational work in artware,
. processing of raw materials,
. tools studies,
. materials studies,
. machine studies,
. bonding methods,
. veneering with animal glues,
. decorative veneering,
. surface treatment.

Students visited local furniture company BETULAFOG AB where they could see professional processing of wood and operation of small sized company in business conditions in Sweden.
During project realisation students took participation in cultural activites and trips to surrounding in Sweden and Finland. They received also information about community they stayed in.
As students were very interested in project, the goals of project determined in project proposal were fulfilled significantly. Students received certificates about practical training which they completed. We believe certificates can be very helpful for them by their searching for job. It also seems to be very useful for students to have an opportunity to visit foreign country and to recognize cultural differences between Slovakia and Sweden. Their social and communication skills were improved as well.

 
       
foto 1 foto 2 foto 3 foto 4
Švédsko

Švédsko

Švédsko
Švédsko
foto 5 foto 6 foto 7 foto 8
Švédsko
Švédsko
Švédsko
Švédsko
foto 9 foto 10 foto 11 foto 12
Švédsko
Švédsko
Švédsko
Švédsko
foto 13 foto 14 foto 15 foto 16
Švédsko
Švédsko
Švédsko
Švédsko
foto 17 foto 18 foto 19 foto 20
Švédsko
Švédsko
Švédsko
Švédsko
       
 

SOU Nábytkárske | DOŠ | LIMBA | E-ŠKOLA | KONTAKT

©2004-2005 Spojená škola, Markušovská cesta 2, Spišská Nová Ves, admin: kontros@szm.sk